OPLEIDING
Het vormgeven van een leer- en ontwikkelcontext is een vak dat veel vraagt van de begeleider. Inmiddels weet ik dat een leerervaring rijk wordt van tegenstelling en weerstand. Dat dat moed vraagt van alle partijen, moge duidelijk zijn. Het helpt enorm om jezelf te scholen in de werkzame principes van leren, om jezelf als begeleider goed te kennen en om de juiste leermeesters te vinden. Neem contact op voor de mogelijkheden als je je wil bekwamen in het trainersvak.
Leervragen
- Hoe kan ik omgaan met weerstand in een groep?
- Hoe werkt overdracht en tegenoverdracht in mijn manier van begeleiden?
- Hoe houd ik de juiste balans tussen empathie en confrontatie?
- Hoe kan ik omgaan met stille/overenthousiaste/drukke/
weerbarstige/dominante deelnemers?
- Hoe zorg ik dat de groepsleden zich verantwoordelijk voelen voor het leerproces?
- Hoe werkt overdracht en tegenoverdracht in mijn manier van begeleiden?
- Hoe houd ik de juiste balans tussen empathie en confrontatie?
- Hoe kan ik omgaan met stille/overenthousiaste/drukke/
weerbarstige/dominante deelnemers?
- Hoe zorg ik dat de groepsleden zich verantwoordelijk voelen voor het leerproces?
Werkwijze
Ik kan voor jouw afdeling of organisatie een passend aanbod maken van één of enkele workshops.
Ik werk graag in dagdelen, rond kernachtige onderwerpen. Want ik wil dat je veel leert, in korte tijd.
Natuurlijk is individuele coaching op deze thema's ook een goede mogelijkheid.
Ik werk graag in dagdelen, rond kernachtige onderwerpen. Want ik wil dat je veel leert, in korte tijd.
Natuurlijk is individuele coaching op deze thema's ook een goede mogelijkheid.